Про мене



        Досвід  роботи
  Саме найцінніше, що є у людини  –  здоров'я.  Тільки здорова, всебічно розвинена, освічена людина може бути повноцінним творцем своєї долі й майбутнього своєї держави.
Здоров'я не можна купити ні за які гроші. Але сформувати в підростаючого покоління потребу зберегти його на довгі роки - першочергове завдання вчителів фізичної культури та всього педагогічного колективу школи разом з батьками. Важливим засобом формування у дітей та молоді свідомого ставлення до здоров'я є фізична культура і спорт, які відіграють важливу роль у формуванні молодого покоління та підготовці до майбутньої професійної діяльності, продовження здорової нації.
 Саме тому,  я працюю над проблемою підвищення інтересу учнів до занять фізичною культурою. Тільки в цьому випадку  у учнів з'являється бажання самостійно займатись фізичними вправами. В результаті вони зможуть самі в любій ситуації регулювати ступінь уваги і м'язової напруги, пристосуватися до змін умов навколишнього середовища, знаходити вихід із критичного положення, швидко приймати рішення і виконати його, проявляти ініціативу, тобто учні набувають важливі якості, які необхідні їм в майбутньому житті.
На сьогоднішній  день інноваційне навчання – процес, що організований на перспективу, акцентований на підготовку учнів до навчання в нових умовах.
У повсякденній роботі з метою підвищення ефективності занять я активно використовую різноманітні технічні засоби, спеціальний інвентар. На своїх уроках та в позакласній роботі використовую тренажерні зали де  є таблиці: «Комплекси для м’язів стегна», «Вправи для різних груп м’язів». Адже не секрет, що виконання вправ у поєднанні з наочністю забезпечує поліпшення запам`ятовування матеріалу.
Після введення в дію тренажерних залів, зацікавленість учнів до занять збільшилась.
Із метою підвищення інтересу учнів до уроків фізичної культури я використовую функціональну музику. Вона створює позитивну мотивацію для проведення занять: темпи й ритми різних пісень надають заняттю емоційності. Змушують учнів підтримувати такт. Таким чином, музика робить звичні вправи приємними. У результаті спеціальних досліджень доведено, що здатність музики безпосередньо впливає на емоційний світ людини – змінює її настрій, знижує тривогу й напруженість – робить її важливим засобом профілактики та лікування захворювань (у комплексі з іншими засобами). Музика підвищує психічний тонус, зменшує дратівливість й агресивність, діє як «знеболюючий» засіб. З одного боку, вона відволікає учнів від фіксування уваги на своїх переживаннях і тим знижує відчуття болю, а з іншого – знімає м’язове напруження. Вплив музики заснований на двох особливостях психіки: емоційній сприйнятливості та мимовільному підпорядкуванні музичного ритму. Це можна пояснити тим, що більшість фізіологічних і біохімічних процесів в організмі людини протікає ритмічно. Звуки музики можуть лунати під час виконання вправ. Для цього я використовую відповідну фонотеку зі спортивних, народних, або естрадно-танцювальних мелодій, які близькі та зрозумілі для дітей і відповідають ритмічним особливостям вправ. Що виконуються протягом уроку. Така музика сприяє підсвідомому виконанню структурних елементів вправ, синхронізує руховий ритм, удосконалює гармонію музики і пластики тіла, дає естетичне задоволення та підвищує фізичне навантаження.
Прикладом упровадження елементів виконання фізичних вправ у музичному супроводі є ритмічна гімнастика. Ритмічна гімнастика останнім часом стала дуже популярною серед людей різного віку, особливо серед молоді та дітей. Виділяючись емоційністю і схожістю до сучасних танців, вона позволяє позбутися монотонності під час виконання вправ і в той же час сприяє розвитку фізичних якостей, збереженню здоров’я, підвищенню функціональних можливостей організму. Завдяки їй, учні позбавляються незграбності, зайвої невпевненості, виправляють поставу, зміцнюють м’язи. За допомогою загально розвивальних вправ без предметів учні вчаться самостійно управляти своїм руховим апаратом, мають уяву про напрямок, швидкість, амплітуду, силу, темп і ритм рухів. Серед розмаїття інноваційних засобів фізичного виховання на уроках гімнастики я влаштовую степ-аеробіку, що доступна різним віковим категоріям і дуже популярна серед учнівської молоді. Підбиваючи підсумки проведених уроків із використанням музики, аналізуючи моральний, емоційний і фізичний стан учнів та готовність їх до проводження навчального процесу, слід наголосити на тому, що в учнів  поліпшується настрій, підвищується  розумова і фізична працездатність, організованість та дисципліна.
Нововведення останнього часу в системі фізкультурної освіти (Державна підсумкова атестація з фізичної культури, нова навчальна програма з фізичної культури для загальноосвітніх шкіл)дають підстави для вдосконалення теоретичних дисциплін у школі. Це, у свою чергу, дасть змогу теоретично вивчати правила та організацію проведення змагань із різних видів спорту. У зв’язку з цим, плануючи роботу, окрім теоретичних пояснень на практичних уроках, я виділяю окремо на кожну тему один теоретичний урок фізичної культури. Велике значення в своїй роботі приділяю позакласним заходам. Намагаюся зробити так, щоб вони проходити організаційно, цікаво, різноманітно.
Для підвищення ефективності змагань, результати регулярно відображаються на стендах у вигляді фото, що викликає зацикленість, та заохочує учнів до занять фізичної культури.
Нашим учням протягом усього життя доведеться розв’язувати дуже багато важливих питань, у тому числі про стан здоров’я, засоби його збереження, примноження фізичних і моральних сил тощо. Дуже хочу, щоб учні в найскладніших ситуаціях могли зауважити: «А нас  у школі вчили так: «Найголовніша перемога у житті – це перемога над собою».









Немає коментарів:

Дописати коментар